Струковни мастер васпитач
КомпетенцијеЦиљевиИсходи

Циљеви

 

Општи циљ студијског програма је оспособљавање студената да истражују, планирају и координирају реализацију дугорочних циљева предшколског васпитања и образовања кроз развијање активности у установи. Мастер васпитач оствариваће предвиђени циљ у складу са савременим методама, руководећи организовањем радног простора, времена и материјала, стварањем и неговањем партнерства са колегама, родитељима и другим потенцијалним учесницима из друштвене средине,  подстичући и руководећи израдом пројеката до стварања интегрисаног курикулума.

Овај програм предвиђа оспособљавање студената за следеће специфичне циљеве:

  • координисање процесом стварања стимулативног образовног контекста и оптималних услова за учење и развој у оквиру којих ће свако дете моћи да користи различита средства креативног израза (реч, ритам, линију, покрет) развијајући индивидуалност и самопоштовање, из чега произилази да су деца  творци интегрисаног курикулума,
  • иницирање и координирање променама у професионалној пракси,
  • организовање и координирање тимским радом на нивоу установе и локалне заједнице,
  • планирање, пројектовање, израду, примену и вредновање отвореног модела курикулума за васпитно-образовни рад на основу интегрисаног и холистичког приступа,
  • разумевање и примену процедура педагошког истраживања и употребу истраживачких метода у васпитно-образовном раду,
  • самостално осмишљавање пројеката холистичког типа у раду са децом редовне популације, децом са развојним сметњама и даровитом децом,
  • коришћење теоријских полазишта отвореног система васпитања у моделовању интегрисаног курикулума,
  • развијање свести о професионалној етици васпитача и неговање критичких ставова о етичности васпитног чина и улоге васпитача,
  • развијање позитивног професионалног става у односу на подручје и актере васпитног процеса са децом са развојним сметњама,
  • развијање лидерског духа оспособљавањем за вештине руковођења, координарања, делегирања задатака,
  • решавање конкретних проблема на које се наилази у свакодневној васпитно-образовној пракси.

 

Књига предмета