Струковни мастер васпитач
Компетенције | Циљеви | Исходи
Компетенције
Мастер васпитачи стећи ће следеће опште компетенције:
- способности, знања и вештине руковођења, организовања и координисања васпитно-образовним активностима и развијања интегрисаног курикулума у предшколској установи и компетенције за иновативне и савремене начине решавања конкретних проблема у васпитно-образовној пракси.
Мастер васпитачи стећи ће следеће специфичне компетенције:
- знања из методологије, педагогије, психологије и методика у циљу вршења истраживања и коришћења истраживачких метода у васпитно-образовном раду,
- знања и вештине која се односе на координацију рада са децом са развојним сметњама и на системе подстицања креативног изражавања,
- знања и вештине трансформисања и моделовања садржаја, активности и метода из различитих методика у циљу конструисања интегративног курикулума,
- способности уочавања проблема или потребе за променама, планирања промена, организовања тима и адекватних услова за спровођење промена, координирања појединачним активностима у оквиру тима, израђивања плана акције и, на основу објективних могућности, обезбеђивања неопходних услова за његово спровођење,
- способност планирања, пројектовања, израде, примене и вредновања отвореног модела курикулума за васпитно-образовни рад на основу интегрисаног и холистичког приступа,
- компетенције за решавање актуелних проблема на које наилазе у васпитно-образовној пракси,
- способности континуираног мониторинга и евалуације примене стандарда квалитета,
- вештина комуникације и способност саопштавања аналитичко-истраживачких резултата из домена организације васпитно-образовног рада,
- способности и вештине за стварање позитивне атмосфере у тимском раду у циљу унапређивања ефикасности и квалитета васпитно-образовног рада,
- знања и вештине о професионалној етици васпитача и његовом активном доприносу развоју друштвене заједнице.
- знања и вештине организације, мотивације и укључивања колега-васпитача и других професионалаца у васпитно-образовни рад,
- знања и вештине руковођења, управљања људским ресурсима, вођења и вредновања рада, планирања, делегирања задатака.