Назив: | ХОЛИСТИЧКИ ПРИСТУП МУЗИКОМ У ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ | |||||
Број учесника: |
25 |
|||||
# | К | П | Програм | Трајање | ||
1063 | К1, К3, К5, К10, К23 | П5 | Холистички приступ музиком у васпитању и образовању | дана: 1
бодова: 8 |
||
Аутори: | Емилија Поповић, доктор дидактичко-методичких наука, АТВСС Ниш, одсек Пирот
Сања Петровић, мастер проф. енглеског језика, АТВСС Ниш, Одсек Пирот Ивица Панић, магистар филолошких наука , АТВСС, Одсек Пирот |
|||||
Реализатори: | Емилија Поповић, доктор дидактичко-методичких наука, АТВСС Ниш, одсек Пирот
Сања Петровић, мастер проф. енглеског језика, АТВСС Ниш, Одсек Пирот Ивица Панић, магистар филолошких наука , АТВСС, Одсек Пирот |
|||||
Област: | уметности | |||||
Приоритетна област: | Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву | |||||
Општи циљеви: | Унапређивање компетенција, знања и вештина у области музичког васпитања и образовања и страног језика у циљу развоја естетских вредности и стваралачког музичког изражавања, језичког и когнитивног развоја деце. | |||||
Специфични циљеви: | Обогаћивање знања стицањем увида у савремене уметничке и педагошке праксе, разумевање креативног процеса и поступака у истраживању дечијег креативног развоја, проширивање спектра креативног изражавања коришћењем различитих инструмената, дигиталних алата, и познатих мелодија уз емоционално ангажовање деце и обогаћивање дечијег искуства. Експериментисање звуком, мелодијом и ритмом, унапређење гласова, говора и језичког изражавања код деце. Повезивање слогова, гласова и звука енглеског језика са мелодијом и ритмом и унапређење дечјег когнитивног развоја. | |||||
Очекивани исходи обуке: | Полазници ће разумети савремене теорије о холизму и његовом значају у васпитно образовном раду, нарочито у области музике; обогатити своје знање стицањем увида у савремену музичко-методичку праксу; боље разумети музички креативни процес и поступке унапређења дечијег когнитивног, језичког, музичког развоја, као и развоја дечије креативности; пројектовати иновативне идеје, методе и технике примењујући знања из различитих дисциплина и поштујући принципе њихове интеграције; проширити спектар креативног изражавања коришћењем различитих медија и извора информација уз емоционално ангажовање деце и обогаћивање дечијег искуства; унапредити практичне вештине експериментисањем звуком, мелодијом и ритмом, гласовима језика, слоговима итд. | |||||
Теме програма: | 1. Холизам и његов значај у образовању и васпитању (пауза 40 минута) | 2. Музичко-језичке активности и њихова интеграција у оквиру теме која се обрађује, практични примери | ||||
Садржај: | 1. Теоријска полазишта и претпоставке холизма и његов значај за васпитачки позив. | 2. Методичка организација ритмичких музичких и језичких активности која је мотивисана примерима холистичког приступа уз уважавање узраста деце и дечјих интересовања. | ||||
Активност реализатора: | 1. Разговор о могућем току активности, показивање угледних примера из стручне литературе и васпитно-образовне праксе | 2. Одабир и осмишљавање ритмичких и музичких активности за обраду бројалице за децу | ||||
Активност учесника: | 1. Пажљив преглед и дискусија везано за угледне примере. | 2. Ритмичке и музичке активности за обраду бројалице за децу, а у оквиру задате теме, по групама. | ||||
Радни материјал: | Хамер папири, маркери, флип чарт, прибор за цртање, музички и ритмички инструменти, уређаји и апликације за снимање звука. | Хамер папири, маркери, флип чарт, прибор за цртање, музички и ритмички инструменти, уређаји и апликације за снимање звука. | ||||
Начин провере стечених знања и вештина на самој обуци: | У оквиру саме обуке биће спроведени задаци које ће полазници решавати уз помоћ својих ментора. Задатак полазника ће бити самостално осмишљање и организација музичко-ритмичких активности на одабрану тему и уз помоћ инстумената, дигиталних алата и материјала за стварање или обраду звука. |
Компетенција коју предложени програм развија:
наставник разредне наставе – компетенције наставника за уже стручну област
наставник предметне наставе – основна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
наставник предметне наставе – гимназија – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
васпитач у дому ученика – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
васпитач у предшколској установи – компетенције васпитача у непосредном раду са децом
медицинска сестра – васпитач – компетенције васпитача у непосредном раду са децом
стручни сарадник у предшколској установи – компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање рефлексивне праксе предшколске установе
стручни сарадник у школи – нису објављени стандарди компетенција