др Мирјана Станковић Ђорђевић

Професор струковних студија

mirjana.stankovic.djordjevic@akademijanis.edu.rs

Телефон: 064 211 00 22

Термин консултација: уторак, 12:30 – 13:30

Катедра за педагошко-психолошке мауке и уметност


Академска каријера

Избор у звање професора струковних студија 2013. на Високој школи струковних студија за образовање васпитача Пирот

Докторирала 2013. године на Филозофском факултету у Нишу, Департман за психологију

Специјализирала 1999. године на Филозофском факлутету у Београду, Одсек психологија

Дипломирала 1987. године на Филозофском факлутету у Нишу, Група за психологију

Ужа научна област

Развојна психологија

Инклузија деце са развојним сметњама

Дечја психопатологија

Ненасилна комуникација

Психологија менталног здравља

Студијски програми

Струковни васпитач за рад са децом у предшколским установама

Мастер струковни васпитач

Пословни информациони системи

Предмети на којима је наставник ангажован

Општа психологија и психологија личности (основне студије)

Развојна и педагошка психологија (основне студије)

Инклузивно васпитање и образовање (основне студије)

Дијагностика деце са посебним васпитно-образовним потребама (основне студије)

Развојно-динамска психологија (мастер студије)

Организационо понашање (основне студије)

Уџбеници

1.Станковић–Ђорђевић, М. Уметност речи. (2001). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензент проф. др Иван Ивић, Филозофски факултет Београд, Одељење за психологију)

ИСБН 86 – 83729

2.Станковић–Ђорђевић, М. Деца са посебним потребама – предшколски узраст. (2002). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензенти проф. др Светомир Бојанин, Дефектолошки факултет у Београду, проф. др Сулејман Хрњица, Филозофски факултет у Београду)

ИСБН 86 – 83729 – 02 – 8

3.Станковић – Ђорђевић, М. Сви заједно. (2003). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензент проф. др Сулејман Хрњица, Филозофски факултет у Београду)

ИСБН 86 –86 – 83729 – 06 – 0

4.Станковић-Ђорђевић, М.  Теме из психологије (Општа психологија, Психологија личности, Развојна психологија и Педагошка психологија). (2008, друго издање 2013). Пирот: ВШССОВ Пирот (рецензенти проф. др Владимир Нешић, проф. др Јелисавета Тодоровић, Филозофски факултет у Нишу – Департман за психологију)

ИСБН 978 – 86 – 83729 – 11 – 1

5.Станковић–Ђорђевић, М. Припрема за школу деце са развојним сметњама, у   зборнику међународног значаја Перспективе квалитетног развоја предшколског детета. (2009). проф. др Е.Копас – Вукашиновић (ур) Педагошки факултет у Јагодини, Јагодина (рецензенти проф. др М. Ивануш-Грмек, Педагошки факултет у Марибору, Р Словенија, проф. др Т. Котева-Мојсовска, Педагошки факултет у Скопљу, Р Македонија, проф. др Р. Захариева, Универзитет у Софији „Св. Климент Охридски“, Бугарска) стр.149-177.

ИСБН 978 – 86 – 7604 – 058 – 2

6. Станковић-Ђорђевић, М. Сва наша деца (2014). Пирот: Висока школа струковних студија за образовање васпитача Пирот. (рецензенти проф. др Сулејман Хрњица и проф. др Вера Рајовић, Филозофски факултет у Београду)

ISBN 978-86-83729-19-7

7. Станковић-Ђорђевић, М. Инклузија деце са развојним сметњама – системски приступ. Пирот: ВШССОВ (рецензенти проф. др Снежана Видановић, проф. др Јелисавета Тодоровић, Филозофски факултет у Нишу)

ИСБН 978 – 86 – 83729 – 19 – 7

Пројекти

Међународни

TEMPUS

ERZAMUS+ , KEY

Локални пројекти

 Локални план акције за децу Пирота

Репрезентативне референце

Popovic, E., Vidanovic, D. and Stankovic Djordjevic, M. (2022). Project approach in music education of preschool children. Knowleddge – International Journal, Vol. 54. No.2 . (2022). The power of knowledge. ISSN: 1857 – 923X (printed) ISSN: 2545 – 4439 (on line) pp. 330 – 339. М 14

Станковић-Ђорђевић, М. и Поповић, Е. (2022). Деца са развојним сметњама и пандемија вируса корона. XIII Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“. Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. Стр. 545 – 599 . ISSN 1986-9886 М 14

Стрес и криза родитеља деце са развојним сметњама у време ванредног стања (2021). Међународни тематски зборник „Психологија катастрофа, ванредно стање и њихов утицај на здравље“, Филозофски факултет Универзитета у Приштини, Косовска Митровица стр. 225 – 242. ISBN 978-86-6349-160-1 М 14

Станковић-Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић, Е.  Васптач-носилац квалитета васпитно-образовног рада (2020). XI Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“. Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли стр. 103 – 113   ISBN 1986 – 9886    М14

Станковић-Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић, Е. Професионални развој васпитача у функцији добробити детета, Међународни тематски зборник Психолошки, медицински и образовни аспекти добробити појединаца и група у процесу друштвене транзиције. (2019). Филозофски факултет Приштина, Косовска Митровица стр. 329  – 346   ISBN 978-86-6349-138-0  М14

Stanković-Đorđević, M. i Nedeljković, J. Karakteristike ličnosti i prevladavanje stresa prosvetnih radnica u inkluziji. IX Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“, (2018). Nikolić, M. i Vantić Tanjić, M. (ur) Edukacijsko-rehabiitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli. str. 235 – 247. ISSN 1986-9886  М14

Станковић-Ђорђевић, М. Образовна инклузија у процесу транзиције; Образовање и квалитет живота у условима транзиције. (2018). Међународни тематски зборник радова Образовање и квалитет живота у условима транзиције Филозофски факултет Косовска Митровица. стр. 370-392. ISBN 978-86-6349-084-0 М14

Станковић-Ђорђевић, М. Стрес и изгарање просветних радника у процесу инклузије. Годишњак за психологију Филозофског факултета Ниш – Департмана за психологију, Вол.15/2018. стр. 127 – 139. ISSN 1451 – 5407 М53

Станковић – Ђорђевић, М. Професионални стрес и личносне карактеристике просветних радника. Зборник ФФ у Косовској Митровици XLVIII (2)/2018. стр. 49 – 68.  ISSN 0354-3293, eISSN 2217-8082 М51

Stankovic-Djordjevic, M. Crossroads of educational inclusion in Serbia. NISUN 6, Društvene nauke pred izazovima savremenog društva, Filozofski fakultet u Nišu, 2017.427-437. ISBN 978-86-7379-466-2 М45

Активности

Аутор програма стручног усавршавања просветних радника које је акредитовао Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд:

  • „Сви заједно“,
  • „ИПП за децу са развојним сметњама“,
  • „Моћ речи“,
  • „Методичко-радионички поступци у раду са децом са развојним сметњама“,
  • „Ја и други – вештине комуникације у процесу васпитања и образовања“.
  • Коаутор (са др Мирјаном Марковић) програма стручног усавршавања просветних радника „Слушај/кажи да се разумемо – вештине ненасилне комуникације“, Каталог програма стручног усавршавања ЗУОВ, бр. 1105
  • Аутор кратког програма стручног усавршавања Лични пратилац

Рецензент

 Теме, Универзитета у Нишу,

Годишњака за психологију, Филозофског факултета у Нишу,

Синтеза, ВШССОВ Крушевац

Укупан број цитата 47, од 2017 – 16