Струковни мастер васпитач
Компетенције | Циљеви | Исходи
Циљеви
Општи циљ студијског програма је оспособљавање студената да истражују, планирају и координирају реализацију дугорочних циљева предшколског васпитања и образовања кроз развијање активности у установи. Мастер васпитач оствариваће предвиђени циљ у складу са савременим методама, руководећи организовањем радног простора, времена и материјала, стварањем и неговањем партнерства са колегама, родитељима и другим потенцијалним учесницима из друштвене средине, подстичући и руководећи израдом пројеката до стварања интегрисаног курикулума.
Овај програм предвиђа оспособљавање студената за следеће специфичне циљеве:
- координисање процесом стварања стимулативног образовног контекста и оптималних услова за учење и развој у оквиру којих ће свако дете моћи да користи различита средства креативног израза (реч, ритам, линију, покрет) развијајући индивидуалност и самопоштовање, из чега произилази да су деца творци интегрисаног курикулума,
- иницирање и координирање променама у професионалној пракси,
- организовање и координирање тимским радом на нивоу установе и локалне заједнице,
- планирање, пројектовање, израду, примену и вредновање отвореног модела курикулума за васпитно-образовни рад на основу интегрисаног и холистичког приступа,
- разумевање и примену процедура педагошког истраживања и употребу истраживачких метода у васпитно-образовном раду,
- самостално осмишљавање пројеката холистичког типа у раду са децом редовне популације, децом са развојним сметњама и даровитом децом,
- коришћење теоријских полазишта отвореног система васпитања у моделовању интегрисаног курикулума,
- развијање свести о професионалној етици васпитача и неговање критичких ставова о етичности васпитног чина и улоге васпитача,
- развијање позитивног професионалног става у односу на подручје и актере васпитног процеса са децом са развојним сметњама,
- развијање лидерског духа оспособљавањем за вештине руковођења, координарања, делегирања задатака,
- решавање конкретних проблема на које се наилази у свакодневној васпитно-образовној пракси.