Назив програма: | ДРАМСКЕ ИГРЕ У ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ ДЕЦЕ | ||||
Број учесника: |
25 |
||||
# | К | П | Програм | Трајање | |
1020 | К1, К3,
К5, К10, К14, К23 |
П5 | Драмске игре у васпитању и образовању деце | дана: 1
бодова: 8 |
|
Аутори: | Јелена Вељковић Мекић, доктор филолошких наука, АТВСС, Одсек Пирот;
Драгана Драгутиновић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот |
||||
Реализатори: | Јелена Вељковић Мекић, доктор филолошких наука, АТВСС, Одсек Пирот;
Драгана Драгутиновић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот |
||||
Област: | уметности | ||||
Приоритетна област: | Јачање васпитне улоге установе/школе у правцу развоја интеркултуралног образовања, формирања вредносних ставова неопходних за живот и рад у савременом друштву | ||||
Општи циљеви: | Унапређивање компетенција полазника у области драмског стваралаштва, планирања и реализације драмске игре. | ||||
Специфични циљеви: | Стицање стручних знања о различитим облицима сцeнског израза и вештина у сценско-просторном медију. Упознавање са савременим тенденцијама позоришног стваралаштва и драмске педагогије у раду са децом. Оснаживање учесника за самостално истраживање поступака у реализацији драмске игре употребом различитих сценских форми, откривањем, прикупљањем и креирањем неопходних инструмената и аудиовизуелних средстава. Упознавање са изражајним могућностима материјала у различитим уметничким дисциплинама. Омогућавање полазницима да открију и развију личне способности за драмско изражавање и њихово оспособљавање за извођење драмских вежби у раду са децом. Разумевање поступака и процеса у подстицању и неговању креативности деце и њиховог целовитог развоја. | ||||
Очекивани исходи обуке: | Полазници ће стећи поверење у драмску игру, биће у стању да сами осмишљавају и реализују драмске сценарије за различите типове драмских игара: невербалне игре, говорне игре, етиде, драмске сукобе, имповизације, драматизације, игре са сценском лутком и телом у простору. Стећи ће и унапредити знања и вештине у сценско-просторном медију за стварање аутентичних облика сценског изражавања употребом различитих материјала и техника. | ||||
Теме програма: | 1. Значај и циљеви драмских игара (пауза 15 минута) 75 мин.
2. Невербалне вежбе и игре (пауза 15 минута) 75 мин. 3. Говорне вежбе и игре (пауза 15 минута) 75 мин. 4. Игре драмског сукоба (пауза 30 минута) 100 мин. 5. „Лутка без лица“ (пауза 15 минута) 75 мин. 6. „Брза сцена“ 80 мин. |
||||
Садржај: | 1. Чему служе драмске игре? Указивање на значај драмских игара. Бенефити од драмских игара по полазнике и по децу са којима раде. Драмске игре и Године узлета.
2. Невербалне вежбе: вежбе дисања, чула и вежбе координације покрета, невербалне игре: Клацкалица, Ко сам ја, Дневна рутина итд. 3. Говорне вежбе: брзалице и разбрајалице, дикција, интонација, боја и брзина; говорне игре: Стварамо заједничку причу, Мењам реч за реч, Ја – беседник итд. 4. Игре драмског сукоба: монолог (Ја-нећкалица), дијалог сукоба (Антоними), дијалог анти-сукоба (Није шија него врат), етиде (Чекамо у реду) итд. 5. Лутка као подстицај за говорно и ликовно-сценско стваралаштво. Физички театар „ларвених“ маски. Примена сценске лутке у различитим васпитно-образовним ситуацијама. Анимација делова тела, свакодневних предмета и различитих материјала. Персона лутка. 6. Интердисциплинарни и мултимедијални приступ у креирању простора за драмску игру. Маске у позоришту сенки. |
||||
Активност реализатора: | Реализатори су излагачи, модератори, демонстратори, саиграчи и координатори. | ||||
Активност учесника: | Учесници су у активном односу (са самим собом и са осталим полазницима). Они прате инструкције модератора, оживљавају драмску игру дајући јој лични печат. | ||||
Радни материјал: | Штампани материјал (о програму). Материјал за реквизите и израду сценске лутке. Део материјала који могу искористити за осмишљавање својих драмских игара биће доступан на Moodle платформи. | ||||
Начин провере стечених знања и вештина на самој обуци: | Успех се остварује у колективној игри и естетском, али и емотивном задовољству, који из ње проистичу. Само пристајање на драмску игру и интеракција са осталим учесницима (а не успешност у извођењу појединих вежби) сматрају се довољим критеријумима за успешност полазника. | ||||
Очекивани ефекти примене програма у пракси | Очекује се да полазници у својим драмским активностима испоље аутономију, креативност и професионалност и да кроз њих поспешују квалитет предшколског и школског васпитања и образовања. Очекује се да полазници и деца са којом раде напредују на различитим плановима: персоналном, социјалном, породичном, емотивном, психолошком, интелектуалном, животно-практичном и игровном. |
Компетенција коју програм развија код циљне групе:
наставник разредне наставе – компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – основна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика;
наставник предметне наставе – гимназија – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика;
васпитач у предшколској установи – компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач – компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
стручни сарадник у предшколској установи – компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање рефлексивне праксе предшколске установе;
васпитач у дому ученика – компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима;
стручни сарадник у школи – нису објављени стандарди компетенција