Назив програма: | ЛИКОВНА ЛАБОРАТОРИЈА | |||||
Број учесника: |
25 |
|||||
# | К | П | Програм | Трајање | ||
1028 | К1, К2, К3, К5, К7, К10, К11, К14 | П5 | Ликовна лабораторија | дана: 1
бодова: 8 |
||
Аутори: | Бојана Николић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот;
Драгана Драгутиновић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот |
|||||
Реализатори: | Бојана Николић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот;
Драгана Драгутиновић, Доктор ликовних уметности, АТВСС Ниш, Одсек Пирот |
|||||
Област: | уметности | |||||
Општи циљеви: | Унапређивање компетенција, знања и вештина у области ликовног васпитања и образовања у циљу развоја стваралачког изражавања спровођењем савремених концепција у васпитно-образовном процесу. | |||||
Специфични циљеви: | Унапређење знања о визуелном језику уз примену савремених технологија и метода у самосталном планирању и извођењу активности за развој опажања/визуелне перцепције, истраживачко-сазнајни и емоционално-духовни развој учесника у образовно-васпитном процесу. Осавремењивање облика рада коришћењем аудио-визуелне опреме и дигиталних алата специјализованих за остваривање мултимедијалних ликовних експеримената. | |||||
Очекивани исходи обуке: | Полазници ће обогатити своја знања стицањем увида у савремену ликовно методичку праксу; боље ће разумети процесе и поступке за унапређење креативног развоја; моћи ће да пројектују иновативне идеје, методе и технике примењујући знања из различитих дисциплина и поштујући принципе њихове интеграције; прошириће спектар креативног изражавања коришћењем различитих медија и извора информација; унапредиће практичне вештине спровођењем самосталних уметничко-истраживачких поступака и процеса у простору проширених медија; унапредиће знања о визуелном језику уз примену савремених технологија; упознаће дигиталне алате за обраду фото и видео документације, стварање кратких видео форми и анимације које ће укључивати у свој рад и организацију активности. | |||||
Теме програма: | 1. Ликовне активности мотивисане уметничким делима (пауза 40 минута) 240 мин. | 2. „Покретне слике“ (пауза 40 минута) 240 мин. | ||||
Садржај: | 1. Методичка организација ликовне активности која је мотивисана уметничким делом или одабраним правцем у уметности уз уважавање узраста деце и дечјих интересовања. | 2. Технике стоп-анимације у игри са ликовним елементима. Боја, линија и облик, ликовни поступци и ликовне технике изабраних уметника и њихових дела у покрету. | ||||
Активност реализатора: | 1. Разговор о могућем току активности, показивање угледних примера из стручне литературе и васпитно-образовне праксе. | 2. Демонстрација поступака и техника за израду стоп-анимације. Покретање игре у групама за креирање ликова и елемената сценографије у стварању аудио-визуелних садржаја. | ||||
Активност учесника: | 1. Осмишљање тока активности која ће бити мотивисана уметничким делом | 2. Активна игра са ликовним елементима и употреба дигиталних алата за стварање покретних слика. | ||||
Радни материјал: | 1. Репродукције капиталних дела из области ликовних уметности. Материјал за цртање, сликање, вајање, обликовање. | 2. Материјал за цртање, сликање, вајање, обликовање. Дигитални фото-апарат, пројектор, рачунар. | ||||
Начин провере стечених знања и вештина на самој обуци: | Задатак полазника ће бити самостално осмишљање и организација ликовних активности уз примену техника на основу нових облика мултимедијалног представљања ликовних, образовних и васпитних садржаја. | |||||
Очекивани ефекти примене програма у пракси | Полазници ће стећи више самопоуздања у смислу примене савремених в-о пракси, васпитање и образовање кроз уметност уз интеграцију са осталим областима од кључног интереса за развој личности. Стећи ће потребна знања за обраду визуелних информација уз употребу савремених дигиталних алата. |
Компетенција коју програм развија код циљне групе:
наставник разредне наставе – компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – основна школа – компетенције наставника за уже стручну област;
наставник предметне наставе – гимназија – компетенције наставника за уже стручну област;
наставник разредне наставе – компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа – компетенције наставника за поучавање и учење;
наставник разредне наставе – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник предметне наставе – основна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа – компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика ;
васпитач у предшколској установи – компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
медицинска сестра – васпитач – компетенције васпитача у непосредном раду са децом;
васпитач у предшколској установи – компетенције васпитача за развијање професионалне праксе;
медицинска сестра – васпитач – компетенције васпитача за развијање професионалне праксе;
стручни сарадник у предшколској установи – компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање рефлексивне праксе предшколске установе;
стручни сарадник у предшколској установи – компетенције стручних сарадника у ПУ за развијање квалитета реалног програма;
васпитач у дому ученика – компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима