Назив програма: | РАЗВИЈАЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНЕ ПРАКСЕ УСМЕРЕНЕ НА ОДНОСЕ | |||||
Број учесника: |
30 |
|||||
# | К | П | Програм | Трајање | ||
867 | К6, К9 | П9 | Развијање васпитно-образовне праксе усмерене на односе | дана: 2
бодова: 16 |
||
Аутори: | Татјана Марковић, доктор педагошких наука, Академија техничко васпитачких струковних студија | |||||
Реализатори: | Драгана Бранковић, Виша медицинска сестра, Предшколска установа“ Драгица Лаловић“ Бела Палан; Татјана Марковић, доктор педагошких наука, Академија техничко васпитачких струковних студија | |||||
Област: | предшколско васпитање и образовање | |||||
Приоритетна област: | Развијање културе заједнице учења у предшколској установи (структура и култура установе, рефлексија, хоризонтална размена, самовредновање, дељено лидерство, сарадња са породицом и локалном средином у ширем смислу) | |||||
Општи циљеви: | Скренути пажњу на нове образoвне приступе утемељене на односима (педагогија односа). Повећати потенцијале васпитача за учествовање у релацијским процесима и грађење васпитно-образовне праксе усмерене на односе. | |||||
Специфични циљеви: | Продубити разумевање васпитача да сви субјекти у васпитно-образовном процесу постоје у односима и да су производ односа. Развити сензибилитет и педагошку осетљивост за различите врсте односа, неговати продуктиван и одржив однос. Промовисати схватање и грађење васпитно-образовне праксе на темељу следећих односа: повезаност, сарадња, заједништво, поверење, уважавање, партнерство. Развијање културе дијалога. Истраживачким и рефлексивним приступом освестити важност моделовања и континуираног подстицања пожељних социјалних односа на свим релацијама: између деце, између одраслих, између деце и одраслих. Оснажити васпитаче да кроз „заједнице истраживања“ стварају подржавајућу културу и структуру дечјег вртића. | |||||
Очекивани исходи обуке: | Полазници ће по завршетку обуке: имати критички однос према васпитно-образовној пракси са аспекта њене усмерености на односе; имати стечена знања о феномену „међуљудски однос“ и компонентама компетенције за однос са фокусом на сигурност, повезаност/приврженост, прихватање; развијену „сензибилност“ за уочавање сигнала, тумачење и интерпретацију потреба детета; имати унапређено професионално обликовање односа са децом у институционалним условима (од јаслица до поласка у школу); имати развијену педагошку осетљивост за све интерперсоналне односе у педагошком контексту и спремност за заједничко учење. | |||||
Теме програма: | 1. дан
Педагогија односа Однос васпитача са децом сараднички и колегијални односи Односи са родитељима |
2. дан
Грађење праксе засноване на односу Стварање подржавајуће структуре вртића Стварање подржавајуће културе вртића Реструктурација Рекултурација
|
Компетенција коју програм развија код циљне групе:
васпитач у предшколској установи – компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
медицинска сестра – васпитач – компетенције васпитача за развијање сарадње и заједнице учења ;
стручни сарадник у предшколској установи – компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво