Жана Живковић Ранчић

Сарадник у настави

zana.zivkovic.rancic@akademijanis.edu.rs

Катедра за педагошко-психолошке мауке и уметност


Академска каријера

Избор у звање 2024.сарадник у настави на Академији техничко-васпитачких студија – Одсек Пирот, област Психолошке науке

Докторске студије психологије уписала 2021. године на Филозофском факултету у Нишу

Мастер студије завршила 2021. године на Филозофском факултету у Нишу, област Психологија

Дипломирала 2005. на Филозофском факултету у Нишу, област Психологија.

Ужа научна област

Психолошке науке

Студијски програми

Струковни васпитач за рад са децом у предшколским установама

Струковни васпитач за рад са децом предшколског узраста

Пословни информациони системи

Предмети на којима је наставник ангажован

Општа психологија и психологија личности

Инклузивно васпитање и образовање    

Развојна и педагошка психологија  

Дијагностика деце са посебним васпитно-образовним потребама 

Oрганизационо понашање

Репрезентативне референце

Живковић Ранчић, Ж. и Тодоровић Ј.  (2023). Капацитет ментализације код адолесцената: допринос васпитних стилова родитеља. У Зборник института за педагошка истраживања 55(1). (93-111).  ISSN 0579-6431, https://doi.org/10.2298/ZIPI2301093Z 

Живковић Ранчић, Ж. и Тодоровић Ј.  (2023). Капацитет за ментализацију адолесцената као предиктор формално-операционалног мишљења и школског успеха.  У ЗБОРНИК РАДОВА,  Педагошки факултет у Ужицу 26(25). (43-58). ISSN 2560-550X,  https://doi.org/10.5937/ZRPFU2325045Z  

Živković Rančić, Ž. i Todorović J.  (2022).  Vaspitni stilovi roditelja kao prediktori formalno-operacionalnog mišljenja adolescenata.  Nastava i vaspitanje 71(2), 199-213. ISSN 0547-3330, https://doi.org/10.5937/nasvas2202199Z  

Živković Rančić, Ž. i Milićević, N.  (2022). Kvalitet porodičnih interakcija kao prediktor samoefikasnosti i školskog uspeha adolescenata. Godišnjak za psihologiju 19, 47-63. ISSN 1451-1967, https://doi.org/10.46630/gpsi.19.2022.03  

Živković,  Ž., Golubović,  M.,  & Todorović, J. (2023). Affective attachmentand mentalization as predictors of school success of adolescents. СБОРНИК ПСИХОЛОГИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ ЧЕЛОВЕКА: ЖИЗНЕННЫЙ РЕСУРС И ЖИЗНЕННЫЙ ПОТЕНЦИАЛ, Материалы IX-й Международной научно-практической конференции (г. Красноярск, 24-25 ноября 2022 года). ISBN 978-5-94285-236-8, 20-29 

Активности

Истраживачки интерес: Развојна психологија, Психологија породице, Психологија родитељства