
Професор струковних студија
mirjana.stankovic.djordjevic@akademijanis.edu.rs
Телефон: 064 211 00 22
Термин консултација: уторак, 12:30 – 13:30
Катедра за педагошко-психолошке науке и уметност
Академска каријера
Избор у звање професора струковних студија 2013. у Високој школи струковних студија за образовање васпитача Пирот, област Психологија
Докторирала 2013. године на Филозофском факултету у Нишу, Департман за психологију, област Развојна психологија и психопатологија
Специјализирала 1999. године на Филозофском факлутету у Београду, Одсек психологија, област Развојна психологија и психопатологија
Дипломирала 1987. године на Филозофском факлутету у Нишу, Група за психологију, Психологија
Ужа научна област
Психологија
Студијски програми
Струковни васпитач за рад са децом у предшколским установама
Струковни васпитач за рад са децом предшколског узраста
Струковни мастер васпитач
Пословни информациони системи
Предмети на којима је наставник ангажован
Општа психологија и психологија личности
Развојна и педагошка психологија
Инклузивно васпитање и образовање
Дијагностика деце са посебним васпитно-образовним потребама
Организационо понашање
Развојно-динамска психологија
Уџбеници
1.Станковић–Ђорђевић, М. Уметност речи. (2001). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензент проф. др Иван Ивић, Филозофски факултет Београд, Одељење за психологију) ИСБН 86 – 83729
2.Станковић–Ђорђевић, М. Деца са посебним потребама – предшколски узраст. (2002). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензенти проф. др Светомир Бојанин, Дефектолошки факултет у Београду, проф. др Сулејман Хрњица, Филозофски факултет у Београду) ИСБН 86 – 83729 – 02 – 8
3.Станковић – Ђорђевић, М. Сви заједно. (2003). Пирот: ВШОВ Пирот. (рецензент проф. др Сулејман Хрњица, Филозофски факултет у Београду) ИСБН 86 –86 – 83729 – 06 – 0
4.Станковић-Ђорђевић, М. Теме из психологије (Општа психологија, Психологија личности, Развојна психологија и Педагошка психологија). (2008, друго издање 2013). Пирот: ВШССОВ Пирот (рецензенти проф. др Владимир Нешић, проф. др Јелисавета Тодоровић, Филозофски факултет у Нишу – Департман за психологију) ИСБН 978 – 86 – 83729 – 11 – 1
5.Станковић–Ђорђевић, М. Припрема за школу деце са развојним сметњама, у зборнику међународног значаја Перспективе квалитетног развоја предшколског детета. (2009). проф. др Е.Копас – Вукашиновић (ур) Педагошки факултет у Јагодини, Јагодина (рецензенти проф. др М. Ивануш-Грмек, Педагошки факултет у Марибору, Р Словенија, проф. др Т. Котева-Мојсовска, Педагошки факултет у Скопљу, Р Македонија, проф. др Р. Захариева, Универзитет у Софији „Св. Климент Охридски“, Бугарска) стр.149-177. ИСБН 978 – 86 – 7604 – 058 – 2
6. Станковић-Ђорђевић, М. Сва наша деца (2014). Пирот: Висока школа струковних студија за образовање васпитача Пирот. (рецензенти проф. др Сулејман Хрњица и проф. др Вера Рајовић, Филозофски факултет у Београду) ISBN 978-86-83729-19-7
7. Станковић-Ђорђевић, М. Инклузија деце са развојним сметњама – системски приступ. Пирот: ВШССОВ (рецензенти проф. др Снежана Видановић, проф. др Јелисавета Тодоровић, Филозофски факултет у Нишу) ИСБН 978 – 86 – 83729 – 19 – 7
Пројекти
1. Tempus ECBAC – 517200 „Establishing and capacity building of the Southern Serbian Academy and the National Conference for Vocational Higher Education“ (2011-2015).
2. KEY (Keep Educating Yourself), ERASMUS + Programme of the European Union Коаутор и реализатор програма стручног усавршавања „Ликовна лабораторија“ и „Драмске игре у васпитању и образовању деце“ акредитованих од стране ЗУОВ-а за период од 2022-2025 у оквиру Центра за целоживотно учење АТВСС Одсек Пирот.
Репрезентативне референце
1. Поповић, Е., Видановић, Д. и Станковић – Ђорђевић, М. (2024). Перспективе о раном детињству и инклузија у предшколским програмима. У: XV Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (209 – 219). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла: Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISSN 1986-9886
2. Станковић – Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић Е. (2023). Социјални конструктивизам – исходиште савремене васпитно-образовне праксе. У: XIV Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (237 – 249). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISSN 1986-9886
3. Popovic, E., Vidanovic, D. and Stankovic Djordjevic, M. (2022). Project approach in music education of preschool children. Knowleddge – International Journal, Vol. 54. No.2 , 330 – 339. ISSN: 1857 – 923X (printed) ISSN: 2545 – 4439 (on line)
4. Станковић-Ђорђевић, М. и Поповић, Е. (2022). Деца са развојним сметњама и пандемија вируса корона. У: XIII Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (545 – 599).Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла: Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISSN 1986-9886
5. Станковић-Ђорђевић, М. (2021). Стрес и криза родитеља деце са развојним сметњама у време ванредног стања. У: Међународни тематски зборник „Психологија катастрофа, ванредно стање и њихов утицај на здравље“ (225-242). Косовска Митровица: Филозофски факултет Универзитета у Приштини. ISBN 978-86-6349-160-1
6. Станковић-Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић, Е. (2020). Васпитач-носилац квалитета васпитно-образовног рада. У: XI Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (103-113). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла: Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISBN 1986 – 9886
7. Станковић-Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић, Е. (2019).Професионални развој васпитача у функцији добробити детета. У: Међународни тематски зборник Психолошки, медицински и образовни аспекти добробити појединаца и група у процесу друштвене транзиције (329-346). Филозофски факултет Приштина, Косовска Митровица. ISBN 978-86-6349-138-0
8. Stanković-Đorđević, M. i Nedeljković, J. (2018). Karakteristike ličnosti i prevladavanje stresa prosvetnih radnica u inkluziji. U: М. Nikolić i М. Vantić Tanjić (Ur.), IX Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ (235-247). Tuzla: Edukacijsko-rehabiitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli. ISSN 1986-9886
9. Станковић-Ђорђевић, М. (2018). Образовна инклузија у процесу транзиције; Образовање и квалитет живота у условима транзиције. У: Међународни тематски зборник радова Образовање и квалитет живота у условима транзиције (370-392). Косовска Митровица: Филозофски факултет. ISBN 978-86-6349-084-0
10. Станковић-Ђорђевић, М. (2018). Стрес и изгарање просветних радника у процесу инклузије. Годишњак за психологију Филозофског факултета Ниш – Департмана за психологију, Вол.15/2018, 127 – 139. ISSN 1451 – 5407
11. Станковић – Ђорђевић, М. (2018). Професионални стрес и личносне карактеристике просветних радника. У: Зборник ФФ у Косовској Митровици XLVIII (2)/2018 (49 – 68). ISSN 0354-3293, eISSN 2217-8082
12. Станковић Ђорђевић, М. (2017). Раскршћа (образовне) инклузије у србији (НИСУН 5). У: Тематски зборник радова Društvene nauke pred izazovima savremenog društva (427-437). Ниш: Филозофски факултет. ISBN 978-86-7379-466-2
Активности
Аутор програма стручног усавршавања просветних радника које је акредитовао Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд:
- „Сви заједно“,
- „ИПП за децу са развојним сметњама“,
- „Моћ речи“,
- „Методичко-радионички поступци у раду са децом са развојним сметњама“,
- „Ја и други – вештине комуникације у процесу васпитања и образовања“.
- Коаутор (са др Мирјаном Марковић) програма стручног усавршавања просветних радника „Слушај/кажи да се разумемо – вештине ненасилне комуникације“, Каталог програма стручног усавршавања ЗУОВ, бр. 1105
- Аутор кратког програма стручног усавршавања Лични пратилац
Рецензент
Теме, Универзитета у Нишу, Годишњака за психологију, Филозофског факултета у Нишу, Синтеза, ВШССОВ Крушевац
Укупан број цитата 47, од 2017 – 16