др Емилија Поповић

Професор струковних студија

emilija.popovic@akademijanis.edu.rs

Катедра за педагошко-психолошке науке и уметност


Академска каријера

Избор у звање професора струковних студија 2014. у Високој школи струковних студија за образовање васпитача у Пироту, област Музичка уметност, Музичко образовање

Докторирала 2014. на Учитељском факултету у Врању Универзитета у Нишу, област Дидактичко-методичке науке

Магистрирала 2008. на Факултету за менаџмент у Новом Саду, област Менаџмент

Дипломирала 1998. на Унивезитету уметности у Приштини, Факултету музичке уметности, смер Музичка педагогија 

Ужа научна област

Музичка уметност

Музичка педагогија

Студијски програми

Струковни васпитач за рад са децом у предшколским установама

Струковни васпитач за рад са децом предшколског узраста

Струковни мастер васпитач

Предмети на којима је наставник ангажован

Упознавање музичке литературе за децу предшколског узраста

Методика музичког васпитања 1

Методика музичког васпитања 2

Музика и плес у вртићу

Пројекти

  1. Culture bridging drama festival (2022-2024)
  2. KEY, Keep Educating Yourself (2018/2022)
  3. Унапредимо квалитет образовања студената стварањем бољих услова за реализацију наставе и учење студената кроз прављење мјузикла за децу – УКО 1 (2021-2022). Пројекат је подржан и финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије у оквиру програма Развој високог образовања. 
  4. Уметнички времеплов (2022). ЛПА – Град Пирот. Пирот: Удружење ликовних и примењених уметника Нова Арт сцена
  5. Поглед у двориште – драмске игре на отвореном (2021). ЛПА  – Град Пирот. Пирот: Удружење ликовних и примењених уметника Нова арт сцена
  6. Бајовито путовање – интерпретација бајки из различитих земаља кроз говорно и ликовно стваралаштво (2018).  ЛПА – Град Пирот.  Пирот: Удружење ликовних и примењених уметника Нова арт сцена
  7. Путујуће сенке (2017). Ноћ истрађивача
  8. Музичке активности на предшколском узрасту (2016).  ЛПА – Град Пирот
  9. Холистички приступ музиком (2015). ЛПА – Град Пирот
  10. Tempus ECBAC – 517200 „Establishing and capacity building of the Southern Serbian Academy and the National Conference for Vocational Higher Education“ (2011-2015).

Репрезентативне референце

1. Станковић – Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић Е. (2025). Грађење партнерских односа васпитача и родитеља из перспективе васпитача . XVI Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“. Тузла:, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли.( рад прихваћен  за објављивање)

2. Поповић, Е., Видановић, Д. и Станковић – Ђорђевић, М. (2024). Перспективе о раном детињству и инклузија у предшколским програмима. XV Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (209 – 219). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли.  ISSN 1986-9886  

3. Станковић – Ђорђевић, М., Видановић, Д. и Поповић Е. (2023). Социјални конструктивизам – исходиште савремене васпитно-образовне праксе. XIV Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (237 – 249). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISSN 1986-9886

4. Popovic, E., Vidanovic, D. and Stankovic Djordjevic, M. (2022). Project approach in music education of preschool children. Knowleddge – International Journal, Vol. 54. No.2, 330 – 339. ISSN: 1857 – 923X (printed) ISSN: 2545 – 4439 (on-line)

5. Вељковић Мекић, J., Николић, Б., Драгутиновић, Д. и Поповић, Е. (2022). Поглед у двориште – приказ пројекта. У: XIII Међународна научно-стручна конференције „Унапређење квалитете живота дјеце и младих“ (847-857). Тузла: Едукацијско-рехабилитацијски факултет; Удружење за подршку и креативни развој дјеце и младих. ISSN 1986-9886

6. Станковић-Ђорђевић, М. и Поповић, Е. (2022). Деца са развојним сметњама и пандемија вируса корона. XIII Међународна научна-стручна конференција „Унапређивање квалитете живота дјеце и младих“ (545 – 599). Тузла: Удружење за подршку и креативни развој дјеце и мадих Тузла, Едукацијско-рехабилитацијски факултет Универзитета у Тузли. ISSN 1986-9886

7. Петровић, С., Поповић, Е., Николић, Б., Драгутиновић, Д. и Вељковић Мекић, Ј. (2022). Reflective case study One, key project CPD hub development: Academy of applied technical and preschool studies Niš, Department Pirot. U:  G. Lee-Treweek & K. Hoffin (еd.), Learning from the Erasmus+ Keep Educating Yourself (KEY) Project: A Reflective Case Study and Stepped Toolkit Approach (20-35).  Вршац: Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“. ISBN 978-86-7372-301-3, COBISS.SR-ID 78839049

8. Поповић, E., Николић, Б., Вељковић Мекић, Ј., Драгутиновић, Д., Марковић, М. и Панић, И. (2022). Мјузикл за децу: Бајка из парка [приручник]. ISBN 978-86-81912-12-6, COBISS.SR-ID 68082953

9. Вељковић Мекић, Ј., Драгутиновић, Д., Поповић, Е. и Николић, Б. (2023). Шта треба да знамо о представама за децу [оn-line приручник]. Доступно на https://culturebridgingfest.com/en/home-en/

10. Драгутиновић.,Д., Николић,Б. Вељковић Мекић, Ј. Поповић, Е. (2021). Поглед у двориште: Драмске игре на отвореном, Пирот: Удружење ликовних и примењених уметника Нова арт сцена, ISBN 978-86-900579-3-1, COBISS. SR-ID42479369

11. Поповић, Е., Николић, Б., Драгутиновић, Д. и Вељковић Мекић, Ј. (2021). Дечја игра и уметност у развоју креативности на предшколском узрасту. У: Николић, М. и др. (Ур.), XII Међународна научно-стручна конференције „Унапређење квалитете живота дјеце и младих“ (57-71). Тузла: Едукацијско-рехабилитацијски факултет; Удружење за подршку и креативни развој дјеце и младих.ISSN1986-9886  

12. Николић, Б., Драгутиновић, Д. и Поповић, Е. (2021). Коришћење иновативних ликовних техника и стимулација музиком у раду са децом са сметњама у развојуУ Зборник радова са осмог националног научног скупа са међународним учешћем Балкан Арт Форум „Уметност и култура данас: иновативни приступи у уметности“ (31-54). Ниш: Универзитет, Факултет уметности: САНУ, Огранак у Нишу. УДК 75:37.013-056.26/.36-053.4/.5, ISBN 978-86-85239-82-3

13. Stanković-Đorđević, M., Vidanović, D., Popović, E. (2020). Vaspitač, nosilac kvaliteta vaspitno obrazovnog rada, XI Međunarodna naučno stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“, Tuzla, Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli ISBN 1986-9886

14. Stanković-Đorđević, M., Vidanović, D., Popović, E. (2019). Profesionalni razvoj vaspitača u funkciji dobrobiti deteta. Psihološki, medicinski i obrazovni aspekti pojedinaca i grupa u procesu društvene tranzicije. (329-346) Filozofski fakultet u Prištini. ISBN 978-86-6349-138-0

15. Popović,E. Vidanović, D (2017). Holizam kao orijentacija u muzičkom vaspitanju predškolke dece, u: S. Marinković, S. Dodik, i D. Panić (ured.) Zbornik radova sa međunarodnog skupa Vlado S. Milošević: Etnomuzikolog, kompozitor i pedagog- Tradicija, kao inspiracija, Banja Luka: Akademija umjetnosti u Banjoj Luci, Akademija nauke i umetnosti Republike Srpske, Muzikološko društvo društvo Republike Srpske, 529-542. ( ISBN 978-99938-27-25-2/АБУЛ/COBISS.RS ID 7104792)

16. Поповић, Е. и Ковачевић, С. (2016). Интегративни приступ: кроз музичко васпитање до усвајања другог језика на раном нивоу. У: С. Маринковић, и С. Додик (Ур.), Зборник радова са међународног научног скупа „Владо С.Милошевић композитор,етномузиколог и музички педагог-Традиција као инспирација“ (607-614). Бања Лука: Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци, Академија наука и умјетности Републике Српске, Музиколошко друштво Републике Српске.  ISBN 978-99938-27-21-4 /АУБЛ/; COBISS.RS-ID 5819928

17. Поповић, Е. (2015). Иновативни приступи у развоју тоналности као аспекта развоја музичких и креативних способности код деце предшколског узраста. У: С. Маринковић и С. Додик (Ур.), Зборник радова са међународног научног скупа „Владо С.Милошевић композитор,етномузиколог и музички педагог-Традиција као инспирација“ (573-579). Бања Лука: Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци, Академија наука и умјетности Републике Српске, Музиколошко друштво Републике Српске. ISBN 978-99938-27-16-0; COBISS.RS-ID 4960536

18. Поповић, Е. (2015). Холистичко васпитање музиком. У: Зборник радова,  научно стручни скуп са међународним учешћем, ХОЛИПРИ Пирот, Холистички приступ у предшколској педагогији-теорија и пракса број страна. Пирот: Висока школа за образовање васпитача. УДК 373.2, 37,036:82,09-1-053,4

19. Поповић, Е. (2014). Развој музичких способности код деце предшколског узраста као предуслов за стваралаштво у музичкој области. У: Зборник радова са другог националног научног скупа са међународним учешћем Балкан Арт Форум (339-355). Ниш: Факултет уметности у Нишу, Огранак САНУ у Нишу. ISBN 978-86- 85239-30-4 COBISS.SR-ID 217979916  

20. Поповић, Е. (2014).Традиционалне народне игре у развоју музичких способности код деце предшколског узраста у: С. Маринковић, С. Додик и A. Петров (уред.), Зборник радова са међунарпдног научног скупа „Владо С.Милошевић композитор,еномузиколог и музички педагог-Традиција као инспирација“ (543-553).   Бања Лука: Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци, Академија наука и умјетности Републике Српске, Музиколошко друштво Републике Српске, 543- 553. (ISBN 978-99938-27-13-9; COBISS.SR-ID 4181528)

21. Поповић, Е. (2013). Фактори развоја дечје музикалности. Први национални научни скуп са међународним учешћем, Факултет Уметности у Нишу, Балкан Арт Форум, Ниш, ISBN 978-86-85239-15-1; COBISS.SR-ID 210036748

22. Поповић, Е. (2013). Холистички приступ у музичким активностима. ХОЛИПРИ Пирот, Холистички приступ у предшколској педагогији-теорија и пракса,број страна. Пирот: Висока школа за образовање васпитача. (УДК 373.2, 37,036:82,09-1-053,4)

Активности

Аутор и реализатор програма стручног усавршавања Холистички приступ музиком у васпитању и образовању акредитованог од стране ЗУОВ-а, каталошки број 1063 за период од 2022-2025 у оквиру Центра за целоживотно учење АТВСС Одсек Пирот.

Члан Секторског већа у Агенцији за квалификације у Србији (НОКС) за Остале делатности